BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Banyak fakta dari sumber sejarah menunjukkan bahawa Batu Permata dan Barangan mistik dan Antik mempunyai tempat yang amat istimewa di hati kalangan masyarakat dunia khasnya masyarakat Melayu sejak dahulu lagi.
Walaupun pada umumnya Batu Permata dan Barangan Antik dan Mistik ini hanya dimiliki oleh golongan tertentu sahaja, tetapi kini Batu Permata dan Barangan Mistik, Antik ini boleh dimiliki, Selain sebagai perhiasan sebenarnya Batu Permata dan barangan mistik mempunyai Rahsia yang tersendiri dengan izin Allah swt semata-mata.

Sebab itulah ianya tetap mendapat tempat dalam masyarakat di mana-mana tempat pun di dunia.
-KAMI DARI NEGERI SERAMBI MEKAH
-KAMI MEMBERIKAN HARGA ISTIMEWA BERDASARKAN KUALITI BARANG
-KEMAMPUAN KEWANGAN PEMBELI UNTUK MEMILIKI BARANGAN KAMI AKAN DIPERTIMBANGKAN JIKA BENAR-BENAR BERHAJAT.

INSYA-ALLAH.....
UNTUK SEBARANG URUSAN, SILA HUBUNGI :
Idham Al-Qarni @ "Andika 9"
Tel:+60146062090.
WhatsApp/Viber/WeChat etc: +60146062090
______________________________
SILA CLICK "CATATAN LAMA" DI PENGHUJUNG HALAMAN UNTUK KE HALAMAN SETERUSNYA

Nak Cari Barang Mistik & Antik jenis Apa? Taip saja di kotak ini Jika tidak jumpa

Ahad, 5 September 2010

Titipan Qalbu

Mengikut dalam Kitab “Doa Selamat Jiwa Dan Ringkasan Huraian Khasiat Batu-Batu Permata Dan Lainnya” Karangan Muhammad Abdullah. Madrasah Mahiliyah Genting Tumpat,Kelantan.


1 Batu Permata Ya’kub

Batu permata Ya’kub, atau dikenali dengan batu permata delima, sifat batu ini keras lagi berat, sangat jernis warnanya, dan jika warna yang lain daripada warna hijau, sangat payah hangus apabila dibakar dengan api, dan batu delima yang terlebih baik ialah warna yang merah yang sejahtera daripada rengkahan dan sumbil.

Jika hendak memilih batu delima, pilihlah batu yang merah atau kuning atau hijau atau puteh, adapun warna yang lain daripada empat ini, kurang ia pada kemulian dan pada pihak khasiatnya.

Sesiapa memakai cincin permata delima atau menanggongnya, nescaya Allah menghidarkan daripada sebarang penyakit terutamanya penyakit taun, walaupun taun sedang merebak dimerata tempat dengan izin Allah swt.

Tersebut dalam kitab Hadiqatul Azhar, faedah sesiapa bercincin dengan ya’kub merah (delima yang merah) atau dikenakan pada tubuhnya, nescaya terhidar daripada penyakit gila, babi, taun.
Sesiapa menanggong ya’kub kuning atau bercincin dengannya, nescaya menegah daripada ikhtilam (minpi yang buruk), bagitu juga delima puteh, Allah swt.meluaskan rezeki untuknya .

2 Batu Permata Zamrud

Batu permata zamrud. ia mempunti khsiat yang tersendiri,diantaranya sesiapa memakainya, nescaya tidak terjadi kepayahan dan kesukaran sekali – kali dengan izin Allah swt. dan sesiapa menilik (melihat) kepada zamrud bertambah cahaya mata (mata menjadi cerah) dan jika hampir kepada makanan yang beracun nescaya berpeluh ia dan jika digantong pada rambut perempuan yang tiada bersuami nescaya dapat bersuami dengan izin Allah swt. dan khasiatnya lagi untuk menghilangkan penyakit sawan ,dukacita ,pemalas.
Ada juga satu jenis zamrud iaitu zamrud alzubabi namanya, sesiapa menanggongnya tiada dihinggap oleh lalat atas orang yang menanggongnya dengan izinAllah swt.

3 Batu Permata Firuz

sejenis batu hijau bercampur biru pada kebiasaannya, ia terdapat di negeri khurasan. sifat batu ini ,ia mengikut cuaca langit dan keroh warnanya jika langit itu gelap.

Khasiatnya apabila bercelak mata dengan debunya nescaya cerah mata dan jika diperbuat cincin kurang hebat bagi orang yang memakainya.tetapi jika orang yang selalu memakai mempusakai kaya dan banyak harta tidak menjadi papa. Dan lagi orang yang memakai permata firus tiada mati tenggelam air dan tidak mati dengan kena petir dan tidak mati menakut dan diriwayat dari Ja’afar as Sodiq r.a. katanya tiada papa bagi orang yang sentiasa memakai cincin permata firus dengan izin Allah swt.

4 Batu Permata ‘Aqid Yaman

Ia itu batu termaklun, maka khasiatnya sesiapa yang memakai cincin ini, mudah hilang marah bila dia berkelahi dan kurang ketawa, debunya di buat bersugi gigi , jadi bersih dan kuat gusi iaitu tidak mudah berdarah gusi, ia juga sebagai penawar bagi orang yang berpenyakit gementar hati yang membawa kepada gila.
khasiat lagi sabda Nabi saw sesiapa memakai cincin ‘Aqid ini sentiasa ia dalam kebajikan dan berkat dan kesukaan.

5 Batu Permata Al-Hijrul Mughnathis

Dalam bahasa arab iaitu batu Berani jenis yang baik warnanya hitam sebenarnya merah di dapati di tepi laut negeri Hindia dan laut Turki, berpantang jangan bagi kena bawang puteh hilanglah khasiatnya. Maka jadi batu biasa, untuk memulihnya maka basuhlah dengan air cuka. Jika sekiranya di ditanggong oleh orang sakit nescaya sembuh dari sakitnya. Terutana sekali orang sakit sendi tulang serta bertambah akal, bagitu juga jika ditanggong oleh perempuan yang hendak bersalin nescaya mudah bersalin.semua itu dengan izin Allah swt.

6 Batu Ayam

Batu ini terdapat dalam perut ayam, ia berkhasiat bagi orang gila babi jika ditanggongnya. Bagitu juga orang yang lemah syahwat akan jadi kuat dan lagi tidak mudah kena sihir.untuk kanak-kanak yang terkejut juga inssallah jadi sihat.

7 Batu ular

Batu ini juga terdapat di kepala ular sekadar sebesar buah berangan yang kecil, bukan semua ular terdapat batu, ia sebagai penawar dipatut ular dengan cara menanggongnya atau di letak pada tepat kena patut tadi,ia juga dapat menahan darah keluar dan ubat sakit batu karam jika direndam batu itu kedalam air dan minumnya.,ia juga penguatkan ingatan dan penawar sakit gila babi. inssallah.

8 Batu lazurat

Iaitu sejenis batu berwarna biru, berkhasiat untuk mencerahkan mata apabila mencelakkannya, jika menanggongnya manusia akan melihat dirinya besar. Dan ia juga dapat menggugurkan daging yang tumbuh pada badan seperti tahi lalat dan buat ara jika menanggongnya atau diasah dilumur pada tempatnya. Dan menjadi ubat bagi orang sakit gila babi. bagitulah besarnya khasiatnya.

9 Batu Bahru
Sejenis batu laut sifatnya hitam lagi ringan dan kesat, ianya berkhasiat untuk orang belayar mudah-mudahan selamat dari tenggelam. Bagitu juga jika diletak diatas periuk nasi tidak masak atau air tidak menggelegak.

10 Batu Al Khataf (Batu Burung Lelayang)

Sejenis batu yang terdapat dalam sarang burung lelayang dikenali batu burung lelayang.batu ini ada yang merah berkhasiat kuat hati tidak geligesah dan satu lagi batu puteh untuk baik pulih orang yang gila babi wal allahu wa’lam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAMAT HALAMAN UTAMA

SILA "CLICK" "CATATAN LAMA" UNTUK KE HALAMAN BERIKUTNYA..
------------------------------------------------------------------------
NOTA PENTING

ATAS PELBAGAI PERSOALAN DAN PERMINTAAN KARUT DARI SEGELINTIR BROKER, TELAH BERLAKU BANYAK MASALAH. KEFAHAMAN DAN MAKLUMAN KEPADA PARA PENGUNJUNG BUDIMAN, KAMI SAMA SEKALI
TIDAK BEKERJASAMA DENGAN BLOG YANG BERSIFAT "HITAM" LAIN
DAN KAMI,


-
TIDAK BERMINAT UNTUK MEMBERI PINJAM BARANGAN,TERLIBAT @ BERSEKONGKOL DALAM UPACARA RITUAL TERTENTU. JIKA BERASA BERASA MAHU MILIK, SILA "BELI"@"BARTER". SALAH GUNA BARANGAN, TANGGUNG SENDIRI. (MACAM BELI PISAU, POTONG BAWANG BERBEZA DENGAN BUNUH ORANG),
-
TIDAK BERMINAT UNTUK JUAL BELI "KHADAM YANG JAHANNAM", MOHON NO.EKOR, PERMINTAAN ILMU "JARAK JAUH",
-
TIDAK BERMINAT UNTUK MELAYAN PERMINTAAN BAHAN-BAHAN SEPERTI CEMARA/RANTAI/GELIGA BABI SEUMPAMANYA,
-
TIDAK BERMINAT UNTUK MEMBEKALKAN MINYAK SIHIR GUNA-GUNA, MINYAK DAGU, JENGLOT DAN SEUMPAMANYA
-
TIDAK BERMINAT UNTUK MENGHANTAR/MEMBALAS ILMU SANTAU/SIHIR, DAN PELBAGAI BARANGAN DAN KAEDAH YANG BERSIFAT "HITAM".

MAAF & HARAP MAKLUM...
---------------------------------------------------------------

Terima Kasih Daun Keladi
Kerana Sudi Bertandang ke Blog Mega Mistik
Salam Ukhwah dari :- Andika 9
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Tinta Akhir

Barangan Mistik terdiri dari kayu-kayuan, Besi dan batuan semula jadi yang semuanya terdiri daripada kandungan bahan bahan alam natural, contohnya dari Raja kayu, Kayu Bertam, Teras Kemuning hitam , Kayu Stigi. Besi kuning, Besi meleleh, Besi Berani, Besi Kursani dan perbagai Batu Alumi.. Bahan seperti kayu, besi dan batu semulajadi ada yang mengandungi kelebihan mistik yang cukup bagus, bernilai seni dan jarang terdapat di pasaran.

Permata atau barangan antik adalah dari pilihan kayu kayu atau besi besi alumi terbaik dengan harga yang mahal, tetapi cukup unik dan berharga untuk Anda simpan. Sama juga dengan barangan antik

Sekian. Assalamualaikum ..


10 Label Paling Popular